گذر زهره
قاتی پاتی
دانلود بهترین مطالب و ورزش و...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, توسط علیرضا


بعضی ها  اینقدر بد شانس هستند که باید روز گذر امتحان داشته باشند و نتوانند برای رصد از شهر خارج شوند. بعضی ها هم به دلایلی دیگر قادر به رصد بیرون از شهر نیستند. در هر صورت خیلی از این افراد فکر می کنند که فرصت عکاسی با پس زمینه ای روی زمین به صورت هنری را از دست داده اند، اما این فرصت همچنان برای آن ها وجود دارد، حتی اگر افق خیلی باز نداشته باشند!
عکاسی از گذر همراه پرندگان یکی از موضوعات جالب برای این گذر است. این شانس برای افرادی که کنار دریا خواهند رفت بسیار بالاست، البته افرادی که افق باز در اختیار داشته باشند هم موقع طلوع این شانس را دارند.



نوع دیگر از سوژه ها که عکاسی از آن ها ارزش هنری بالایی دارد، عکاسی از منظره ی گذر همراه عبور مثلا یک هواپیما است! برای این کار باید برنامه ریزی قبلی صورت بگیرد و مکان خاصی برای این کار انتخاب شود.





اما برای اشخاصی که افق کاملا باز ندارند و در نتیجه باید با فیلتر کار را شروع کنند؛ بالاخره خورشید از پشت ساختمان ها بیرون می آید (البته اگر ساختمان ها خیلی بلند نباشند)! زمانی که نیمی از خورشید بیرون آمده و بخشی از آن پشت عوارض مانده، بهترین فرصت است. مثل این تصویر که چند روز پیش از کسوف در تصویر نجومی روز جهان قرار گرفت.



نظرات شما عزیزان:

عسل
ساعت16:30---18 اسفند 1391
سلام وبلاگ قشنگی داری بهمنم سر بزن و نظرت رو بدهmer300000000000

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: